"Laat ons met rust". Dat is wat een 22-jarige studente journalistiek
uiteindelijk te horen kreeg.
Gawker,
een bekend blog in de VS, bericht over de emailwisseling, die volgens
geraadpleegde deskundigen, authentiek lijkt.
De studente, Chelsea Kate Isaacs, die journalistiek studeert aan Long Island
University, had Jobs donderdag gemaild. Ze had zich beklaagd over het feit
dat de pr-afdeling van Apple haar vragen maar niet beantwoordde. Ze moest op
haar universiteit een artikel schrijven over iPads nu alle nieuwe studenten
zo’n apparaat kregen. Isaacs wilde een citaat hebben over het nut van de
iPad in de wetenschappelijke wereld.
Een vriend raadde haar toen aan Jobs te mailen. Jobs heeft een openbaar
email-adres ([email protected]) en hij beantwoordt af en toe een enkele mail.
Isaacs stuurde hem een mail waarin ze onder andere aangaf dat de antwoorden
op haar vragen essentieel waren voor haar resultaten voor de opdracht.
Tot haar grote verrassing reageerde Jobs een half uur later: "Onze
doelstellingen zijn er niet op gericht je aan een goed cijfer te helpen.
Sorry."
Isaacs was gepikeerd. Dus mailde ze terug. Zou het ook niet Apple's
doelstelling moeten zijn om een vraag van een klant te beantwoorden? Enkele
minuten later al reageerde Jobs opnieuw: "Nope. We hebben meer dan 300
miljoen gebruikers en we kunnen niet op hun vragen ingaan als ze niet een of
ander probleem betreffen. Sorry."
Isaacs werd daar niet vrolijker van en reageerde opnieuw. Toen was Jobs het
zat, maar hij bleef antwoorden: "Alsjeblieft, laat ons met rust."
Lees ook:
Steve Jobs: de belangrijkste artikelen
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl